Friday 3 June 2011

Aset kesayangan hamba

Assalamualaikum

Pagi pagi Jumaat nie harus lah mulakan dengan senyuman. Pagi sangat lah kau azie kan. HEH. Ye lah kan Jumaat kan penghulu segala hari :)). Ape ape kebaikan yang kita buat hari Jumaat nie akan dapat PAHALA. Cukup lah tazkirah hari ini. NGEH NGEH.  So entri kali nie tak pendek dan tak panjang jugak. Yang sedang sedang saja. Hari nie ambo nak citer tentang aset aset kesayangan PERLU ado dalam hidup hamba nie. Kalau tak boleh sasau hamba dibuatnya. Sasasaaaauuuuu.. Sah ko dah sasau azie.


Yang pertama dipersilakan bantal yang sering aku bawak tidor aka bantal bucuk la kan. NGEH. Ada sekali tu abah aku cakap nak buang dah bantal nie. Memang berubah lah muka aku kan. Memang sampai kawin lah aku akan bawak bantal ni. HAHA. Nasib awak laaa..(Abaikan katil yang bersepah tu ye. Pasai tu la chek selalu kena marah dengan ibu chek. Kalau mak mertua tengok memang kena reject lah kan. MUAHAHAHA)


Yang kedua dipersilakan teddy bear kesayangan aku nie. Pemberian my Mr M pada 1 Sept 2010. Memang mula mula segan lah kan tapi dalam hati memang nak. HEH. So teddy nie jadilah KESAYANGAN aku termasuk tuan yang bagi nie. >.<


Yang ketiga dipersilakan henfon aku. Henfon ni first aku beli pakai duit sendiri. Memang lah bukan full kan tapi ada jugak lah kan. Memang aku sayang henfon nie dari aku beli 2007 time raya. Excited dapat duit raya kan terus beli henfon. NGEH. Ada lagi kat aku sampai sekarang nie. Sayang nak jual kat orang walaupun ada yang nak.


Yang keempat dipersilakan henfon baru aka henfon idaman aku. Henfon nie ibu kesayangan yang belikan. THANKS IBU. AKAK SAYANG IBU. :))


Yang kelima dipersilakan takyah cakap pun dah tau kan. mesti pelik kan selipar yang dah buruk nie masuk dalam kategori aset kesayangan aku. Nak tau sebab ape? Bukak mata luas luas ye.. Selipar nie dibeli oleh my sweetheart aka cinta hati aka Mr M. Memang lah murah kan tapi value dia tinggi dalam hidup aku. Walaupun dah takleh pakai aku still simpan selipar nie. Nampak kan betapa aku SAYANG sangat kat ia. NGEH NGEH.


Yang keenam dipersilakan koleksi novel novel aku. Aku memang minat membaca tambah tambah dapat novel baru. Panggil lah 10-20 kali pun mata aku takkan berganjak dari novel tu. Sebenarnya ni baru sebahagian nak tunjuk semua nanti cakap aku show off pulak. Apa pon tak boleh. -.- So ada sape sape baik hati nak bagi aku novel buat koleksi? MIAHAHAHA.



And yang last nie aset jugak lah kan. Muka itu aset aku. Sebab muka lah orang terpikat kat kita. HAHAHA. Actually aku nak tunjuk nie lah muka aku kalau nak mintak sesuatu kat orang. Nak cakap segan kan so buat lah muka nanti orang tanya baru lah ringan mulut nak jawab. NGEH NGEH. >.<

p/s : Bersyukur dapat sahabat yang memahami sebab pinjam kan daku novel. Terisi masa weekend aku. Yeay~~ (^_^) 

No comments:

Post a Comment