There was an error in this gadget

Sunday, 22 May 2011

Majlis Aqiqah

Assalamualaikum


Malam malam ni taknak la entri jiwang jiwang. Malam ni je malam esok sambung balik. HAHA. Mesti pelik kan dengan tajuk entri kali nie. Nak cakap azie punya kawin pun belum lagi. Baru bercintan cintun. Kalau abang azie punya pun bukan sebab siblings azie memang sorang pun belum kawin. Musykil kan. Tambah musykil bila bahasakan diri azie. Konon konon manja la tu. Eeee GELI tau! Kembali normal ye. Actually entri nie pasal jiran sebelah rumah aku. Baru tepuk dada tanda LEGA kan. HEH. Memang best kan kalau sambut orang baru dalam keluarga kita. Tambah tambah kalau zuriat kita sendiri. Macam biasa lah mesti ada majlis aqiqah atau majlis cukur jambul. Majlis nie memang biasa la dalam masyarakat kita seperti sunnah Rasulullah s.a.w. Dulu memang tak paham la sampai dalam hati marah 'eh tak cantik la potong rambut baby tu camtu'. Tapi dalam hati je la kan. Nak cakap kuat kuat kang rumah orang. Malu lak parents aku nanti. hikhik. Tapi yang aku tau kalau orang buat majlis ni mesti nak tumbangkan seekor kambing kan. Tambah tambah bila dia panggang. Makan pulak dengan black pepper. Perghh memang kecur air liur la sape yang tengok. XD. Cakap banyak pun tak guna kan. Tunggu lah bila korang buat majlis tu sendiri. Papepun jangan lah lupa jemput aku ye! :D


p/s: Mengalami masalah teknikal untuk mengupload foto. Takleh lah nak bagi korang meleleh air liur hingus bagai. Dasar niat tak murni. HEH. Tak sabar nak tunggu dapat buat majlis tu sendiri. *Auwww XD

2 comments:

  1. perghh daging panggang..


    im the ten

    ReplyDelete
  2. Hehe tu la best kan!
    btw thx yeah :))

    ReplyDelete